مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 بهمن 1399 ساعت 10:052021-02-18پزشكي

فازبندی واکسیناسیون کرونا در کشور / 250هزار دوز واکسن چینی در راه ایران


معاون بهداشت وزیر بهداشت با تشریح اولویت بندی های صورت گرفته برای واکسیناسیون کرونا در کشور، گفت: در هفته آینده نیز 250 هزار دوز واکسن سینوفارم به دستمان می رسد، - 4.

2 میلیون دوز واکسن استرازنکا نیز قول دادند در اسفند ماه به دستمان برسد و با این حساب می توانیم یک میلیون و 300 هزار نفری را که در سال جاری جزو اولویت مان است، واکسینه کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا رییسی در جمع خبرنگاران درباره واکسیناسیون کرونا در کشور گفت: واکسنی که به کشور وارد شد، اسپوتنیک وی روسیه است و یکی از سه واکسن برتر دنیا در حوزه اثربخشی است که پلتفرم آن مانند استرازنکا است، اما چون ار ادنو ویروس انسانی است، اثربخشی خوبی به میزان 91.

6 درصد دارد.

اولین محموله در فاز یک به پرسنل ای سی یو داده می شود که 36 هزار نفر در فاز اول مشمول می شدند.

واکسیناسیون کرونا با واکسن روسی، عارضه ای نداشته است وی افزود: حالا با توجه به اینکه در وهله اول می توانستیم 10 هزار نفر را واکسینه کنیم، در همین 36 هزار نفر هم یک اولویت بندی انجام دادیم.

به این صورت که افرادی که قبلا کرونا گرفته بودند که 11 هزار نفر بودند، از لیست خارج شدند و بعد هم بخش های ویژه ای را مدنظر قرار دادیم که محل ارجاع سایر ای سی یوهای استان بودند که بر همین اساس واکسن به همه استان ها فرستاده شد و بر اساس این او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فازبندی واکسیناسیون کرونا در کشور / 250هزار دوز واکسن چینی در راه ایران

فازبندی واکسیناسیون کرونا در کشور / 250هزار دوز واکسن چینی در راه ایران