مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اسفند 1399 ساعت 03:352021-02-19فرهنگي

مسیری برای بینارشته ای شدن «فجر»/ به دنبال «گفتگوی هنرها» بودیم


هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد معتقد است سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بر مدار رویکرد رشته ای توأم بامدنظر قرار دادن رویکرد بینارشته ای توسط هنرمندان برگزار شد.

- هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره تفاوت های این دوره جشنواره با سال گذشته به به جشنواره ارسال شوند، به مهر گفت: اتفاقات اجتماعی و رخدادهای پیرامون ما همیشه در خلق آثار هنری نقش داشتند، امسال نیز نوعاً آثاری که به نمایشگاه راه یافتند برگرفته از تأثیرات اجتماعی است اما نه تماماً.

اگر آثاری را که امسال به جشنواره تجسمی فجر ارسال شدند، موضوع بندی شوند این آثار بسیار متنوع هستند و از موضوعات خانواده و محیطی زیست گرفته تا کرونا، سیل و بلایای طبیعی، شادی مردم و فرهنگ عامه در آنها یافت می شود.

وی همچنین درباره رویکرد جشنواره فجر توضیح داد: با توجه به اینکه در دنیا امروزه مرزی بین هنرها وجود ندارد، رویکرد گفتگوی هنرها که طی 3 سال گذشته در جریان برپایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح شده است.

احساس کردیم باید چندین سال به رویکرد گفتگوی هنرها پرداخته شود تا جا بیفتد و هنرمندان به آن فکر کنند و در طول مدت زمانی، آثاری خلق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیری برای بینارشته ای شدن «فجر»/ به دنبال «گفتگوی هنرها» بودیم

مسیری برای بینارشته ای شدن «فجر»/ به دنبال «گفتگوی هنرها» بودیم