مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اسفند 1399 ساعت 06:302021-02-19سياسي

تاثیر کرونا بر کودکان مبتلا به سندروم داون چیست؟


روانشناس کانون سندرم داون ایران گفت: بچه های دارای سندرم داون بویژه رنج سن بزرگسال به دلیل قرنطینه و مصون ماندن از کرونا و قطع ارتباط گروهی با همسالان خود دچار افسردگی و پرخاشگری شده اند.

- جی پلاس، روح الله حاجی زاده دامغانی درباره اهمیت ارتباط خانواده ها با فرزندان دارای سندرم داون در این دوران، افزود: هماهنگی خانواده با یکدیگر و برقراری ارتباط سالم و صمیمی و جدی به دور از دلسوزی با کودکان سندرم داون وتمرین و تکرار در فعالیت ها در دوران کرونا می تواند به این بچه ها کمک کند.

ایرنا نوشت؛ وی اضافه کرد: البته گاهی بزرگترین اشتباه خانواده ها، دلسوزی بیش از اندازه به این بچه ها و چشم پوشی از رفتارهای نامتعارف آن ها است.

چراکه ادامه این رفتارها و دلسوزی های بیش از حد باعث می شود بچه دچار رفتارهای نامناسب و نامعقول شود.

در حالی یک ارتباط صمیمی اما جدی و طبق برنامه ای که تیم روانشناسی در اختیار خانواده قرار می دهد، می توان برای بالا بردن سطح دقت و تمرکز بچه های دارای سندرم داون اقدام کرد.

این روانشناس و کارشناس آموزش کودکان افزود: انجام یکسری تمرین های ساده و تکرار آن به این بچه ها کمک می کند تا در محیط خانه دچار افسردگی و اضطراب نشوند و از تمرین های خود دور نمانند، آموزش رنگ ها، شناخت وسایل و اشیاء و تفاوت آنها از یکدیگر، آواسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر کودکان مبتلا به سندروم داون چیست؟

تاثیر کرونا بر کودکان مبتلا به سندروم داون چیست؟