مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اسفند 1399 ساعت 08:252021-02-19اقتصادي

ایران؛ جت مسافری 100 نفره می سازد


مقرر شده است با استفاده از توان داخل و در قالب تفاهم نامه سازمان هواپیمایی و وزارت دفاع، هواپیمای جت مسافری 100 نفره ایرانی ساخته شود.

- تورج دهقانی زنگنه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه برنامه ریزی برای ورود هواپیما به ناوگان هوایی کشور به صورت مداوم دنبال می شود، تأکید کرد: البته در توسعه ناوگان هوایی فقط بر ورود هواپیما تمرکز نداریم و نگاهمان فقط به دنبال خرید هواپیما نیست.

* تفاهم با وزارت دفاع برای تولید جت های مسافری 70 و 100 نفره معاون جدی دنبال کرده بودیم، امروز در این جایگاه نایستاده بودیم، بلکه بسیار بالاتر بودیم، اما باز بیکار ننشسته ایم و پیگیری می کنیم، تا این اتفاق رخ دهد.

* ساخت موتور هواپیما در کشور با همکاری شرکت های داخلی دهقانی زنگنه با بیان اینکه تولید جت 100 نفره در مرحله مطالعات است، افزود: چندی پیش بازدیدی از مرکز تولید این هواپیماها داشتم بسیار پیشرفت خوبی انجام شده بود.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان بسیار زیادی تشکیل شده اند که توان بسیار بالایی دارند و در داخل توانایی بسیار زیادی داریم، شرکت مپنا و یک شرکت دیگر در حال ساخت توربین های گازی هستند، ما هم به آنها کمک می کنیم تا به سمت ساخت موتور هواپیما بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران؛ جت مسافری 100 نفره می سازد

ایران؛ جت مسافری 100 نفره می سازد