مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اسفند 1399 ساعت 09:552021-02-19سياسي

همایش «کودتای سوم اسفند 1299، زمینه ها و پیامدها» برگزار می شود


با توجه به تقارن 3 اسفند 1399 با صد سالگی کودتای سیاه در ایران، همایش «کودتای سوم اسفند 1299، زمینه ها و پیامدها» به همت پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، پژوهشکده تاریخ معاصر با توجه به تقارن 3 اسفند 1399 با صدسالگی کودتای سیاه در ایران، همایش کودتای سوم اسفند 1299، زمینه ها و پیامدها را به شکل مجازی برگزار کند.

رضا قریبی، دبیر اجرایی همایش اظهار داشت: از آنجا که امسال 100 سال است که از عملیات کودتای 3 اسفند 1299 می گذرد، لازم است ضمن بررسی عمیق زمینه ها و عوامل شکل گیری این کودتا، به پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت این رویداد نیز نظر انداخته شود.

از همین ‎رو پژوهشکده تاریخ معاصر در نظر دارد به مناسبت صدسالگی کودتای سیاه، همایش دوروزه کودتای سوم اسفند 1299، زمینه ها و پیامدها را برگزار کند.

وی افزود: این همایش با توجه به اپیدمی ، دکتر موسی نجفی، دکتر موسی حقانی، خسرو معتضد، دکتر منوچهر محمدی، دکتر مجید تفرشی، دکتر محمدحسن رجبی، دکتر یعقوب توکلی، دکتر سید مصطفی تقوی، علی اکبر رنجبر کرمانی، عباس سلیمی نمین و.

سخنرانی خواهند کرد.

قریبی با اشاره به اهمیت این رویداد در تحولات بعدی تاریخ معاصر ایران، از ضرورت برگزاری چنین همایش هایی سخن گفت و ضمن اشاره به اوضاع یکصد سال پیش ایران اظهار داشت: در آن اوضاع و بعد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش «کودتای سوم اسفند 1299، زمینه ها و پیامدها» برگزار می شود

همایش «کودتای سوم اسفند 1299، زمینه ها و پیامدها» برگزار می شود