مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 04:102021-02-20سياسي

مشاور امنیت ملی بایدن: از کاهش همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی نگرانیم


مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تکرار ادعای پیشین دولت بایدن مبنی بر لزوم بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات خود، کاهش همکاری تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را نگران کننده دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، جیک سالیوان روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان در پاسخ به سوالی از اعلامیه دولت آمریکا مبنی بر تمایل آن برای شرکت در گفت وگو با ایران و سایر کشورها در مورد چگونگی شروع مجدد مذاکرات مطرح کرد.

وی افزود: نخستین و مهمترین نکته برای برقراری ارتباط این است که ما معتقدیم دیپلماسی باید بخشی از پاسخ به مساله هسته ای ایران باشد و این به معنای آماده بودن برای نشستن در میز با 5 عضو دائمی شورای امنیت به علاوه آلمان و ایران است تا در مورد چگونگی انطباق با شرایط برنامه جامع اقدام مشترک صحبت کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: بنابراین رییس جمهوری بایدن موافقت کرد که با دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه در تاریخ و مکانی که مشخص می شود، موافقت کنیم.

ما در مرحله اولیه هستیم ، این کار با دیپلماسی سرسختانه و بصیر عملی خواهد بود و در نهایت ایران تصمیم خواهد گرفت که آماده است تا گام های لازم را برای اطمینان به جهان و به جهانیان برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه آنها بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور امنیت ملی بایدن: از کاهش همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی نگرانیم

مشاور امنیت ملی بایدن: از کاهش همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی نگرانیم