مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 06:002021-02-20بين الملل

سومین هفته اعتراضات در شمال مراکش


صدها تن از معترضان مراکشی در شهر «الفنیدق» واقع در شمال این کشور برای سومین هفته پیاپی تظاهراتی در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی برپا کردند.

- صدها تن از معترضان مراکشی در شهر الفنیدق واقع در شمال این کشور برای سومین هفته پیاپی تظاهراتی در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی برپا کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها تن از شهروندان مراکشی برای سومین هفته پیاپی تظاهراتی در شهر الفنیدق واقع در شمال این کشور برپا کردند و با سر دادن شعارهایی اوضاع نابسامان اقتصادی به خاطر تداوم بسته بودن گذرگاه شهر سبته (تحت حاکمیت اسپانیا)، عدم ایجاد جایگزین های اقتصادی برای ساکنان این شهر و فراهم نکردن فرصت های شغلی برای جوانان بیکار را محکوم کردند.

زمانی که رباط تصمیم گرفت گذرگاه شهر سبته (تحت حاکمیت اسپانیا) را در دسامبر 2019 به شکل قطعی مسدود کند، ساکنان شهر الفنیدق دچار بحران اقتصادی و اجتماعی شدیدی شدند.

اقتصاد ساکنان این شهر تا حد زیادی بر قاچاق کالاها از سبته و فروش آنها در داخل مراکش استوار است و دهه ها است این شکل از تجارت منبع درآمد بسیاری از ساکنان این شهر است.

پیشتر مسؤولان رباط با شکل گیری این اعتراضات اعلام کردند که اقداماتی را برای تحقق توسعه اقتصادی در الفنیدق و شهرهای مجاور آن در پیش می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین هفته اعتراضات در شمال مراکش

سومین هفته اعتراضات در شمال مراکش