مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 06:552021-02-20اقتصادي

/گزارش/ قمارِ جان!


حتماً شما هم نام خودروهای شوتی(تغییر وضعیت داده شده) را شنیده اید، نامی که چند صباحی از لغات پر استفاده شده و حرف اول را در جاده ها می زنند و انتقال کالای قاچاق از خودروهای سنگین به سبک؛ - ایسنا/لرستان حتماً شما هم نام خودروهای شوتی(تغییر وضعیت داده شده) را شنیده اید، نامی که چند صباحی از لغات پر استفاده شده و حرف اول را در جاده ها می زنند و انتقال کالای قاچاق از خودروهای سنگین به سبک؛ واژه شوتی را رایج کرد.

بیشتر خودروهای شوتی فقط صندلی راننده دارد و مابقی صندلی ها را درمی آوررند و در آن باری که از گمرگ خارج نشده را قرار می دهند که بیشتر لباس، پارچه، لوازم آرایش و.

است.

این خودروها که بعضاً فاقد پلاک یا پلاک مخدوش بوده در لرستان بیشتر به سمت بندر می روند و از آنجا به مقصد تهران بارگیری می کنند و با سرعت آنچنانی در جاده ها به هوای مقصد گاز می دهند.

لرستان که مطابق آمار مرکز آمار صدرنشین جدول فلاکت است، جوانان زیادی دارد که وارد این عرصه خطرناک شده اند و چند 10 نفر نیز در این راه جان خود را از دست داده اند.

برای حضور در این عرصه باید راننده ی ماهر و به قول شوتی ها گواهینامه ای در رِنج فرمول یک داشته باشی وگرنه جایی در این مسیر خطیر نخواهی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

/گزارش/ قمارِ جان!

/گزارش/ قمارِ جان!