مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 08:202021-02-20سياسي

دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی چقدر اهمیت دارد؟


محمد مسجدجامعی دیپلمات و سفیر پیشین ایران در واتیکان می گوید: واقعیت این است که دولت عراق از این سفر خیلی استقبال می کند و مطمئنم که اصرار دولت برای دیدار پاپ و آیت الله سیستانی از خود کاردینال ساکو بیشتر است.

- البته منظورم از دولت ، خصوص دولت مصطفی الکاظمی نیست؛ منظور این است که به طور کلی، ساختار دولتی عراق به این سفر مشتاق است و از آن منتفع می شود.

این سفر جایگاه عراق را به عنوان کشوری که به همه ادیان و اقلیت های خود احترام می گذارد، ارتقا می دهد و به طور کلی حیثیت او را افزایش می دهد.

این افزایشِ پرستیژ از دو ناحیه اتفاق می افتد: یکی از ناحیه افکار عمومی غربی و دیگری از ناحیه افکار عمومی مسلمانان و به ویژه اعراب.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایرنا نوشت: واتیکان یک دولت است و سفر پاپ به عراق مانند سفرهای رسمی رؤسای سایر کشورهاست.

دولت عراق از سالیان دور، خواهان چنین سفری بود و آن را فزاینده حیثیت خود می دانست.

در این سفر، پاپ به دیدار شخصیت بزرگ، حضرت آیت الله سیستانی، نیز می رود، حکیم دوراندیشی که پیروان ادیان و مذاهبِ این کشور جملگی بزرگش می دارند.

دولت عراق گرچه در مراعات حقوق اقلیت ها ممتاز است، اما مشکل امنیت در عراق که مدتهاست اقلیت ها را به مهاجرت واداشته است و سفر پاپ برای آنان و خاصه کلدانی-کاتولیک­ها که هم کیشان اویند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی چقدر اهمیت دارد؟

دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی چقدر اهمیت دارد؟