«ادای حال بدا رو در نیار!»/ کالایی شدن معنا در زندگی روزمره ایرانیجوامع فعلی در شرایط پسانخبه گرا قرار دارند. یعنی زمان اینکه نخبه ها بتوانند به معنای زندگی جهت بدهند تمام شده است. اکنون با سوشیال مدیا هر فرد معمولی هم می تواند به معنای زندگی دیگران جهت بدهد و نمونه اش را در شاخ های اینستاگرام و اینفلوئنسرها می بینید. - ادای حال بدا رو در نیار! / کالایی شدن معنا در زندگی روزمره ایرانی جوامع فعلی در شرایط پسانخبه گرا قرار دارند. یعنی زمان اینکه نخبه ها بتوانند به معنای زندگی جهت بدهند تمام شده است. اکنون با سوشیال مدیا هر فرد معمولی هم می تواند به معنای زندگی دیگران جهت بدهد و نمونه اش را در شاخ های اینستاگرام و اینفلوئنسرها می بینید. این روزها بسیاری از ما دو تصویر از زندگی داریم: زندگی واقعی و زندگی مجازی در رسانه های اجتماعی. گاهی حتی این مرزبندی هم نامریی می شود و در واقع مرز این دو از بین می رود. نکته ی مهم اما، ارایه ی تصویری روشن از جامعه ایرانی به واسطه رصد صفحات اینستاگرام است. اگر نگوییم تمام جامعه، دست کم می توان گفت سلایق و علایق بخش بزرگی از جامعه ایرانی از طریق همین صفحات مجازی قابل تشخیص و شناسایی است. فردین علیخواه جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در سال های اخیر تحقیقات زیادی درباره رسانه های اجتماعی انجام داده است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |