مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 09:102021-02-20اقتصادي

«اشترمل» نخستین دهکده ملی منبت


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان گفت: روستای اشترمل شهرستان تویسرکان توسط وزارت میراث فرهنگی کشور به عنوان روستای ملی منبت گلریز معرفی شد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان گفت: روستای اشترمل شهرستان تویسرکان توسط وزارت میراث فرهنگی کشور به عنوان روستای ملی منبت گلریز معرفی شد.

اسحاق ترکاشوند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: روستای اشترمل با برخورداری از بیش از 520 کارگاه تولیدی صنایع مبل منبت در زمینه تولید منبت طرح گلریز به عنوان نخستین روستا در بین 37 هزار روستا با طرح منحصربفرد منبت گلریز ثبت ملی شد.

وی ادامه داد: شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از 4500 کارگاه تولید صنایع مبل منبت و نزدیک به 8000 فعال در این بخش یکی از قدیمی ترین و مهمترین شهرستان ها در تولید مبل منبت در کشور است.

ترکاشوند در ادامه گفت: در روستای اشترمل 450 کارگاه تولید منبت گلریز با شعار هر خانه، یک کارگاه وجود دارد و طرح و نقشی زیبا و منحصربفرد توسط هنر زنان و مردان این روستا بر روی چوب نقش می بندد و عملاً در هر خانه یک کارگاه فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه تویسرکان پیش از این نیز نشان جغرافیایی مبل منبت و شهر ملی منبت گلریز را از سوی وزارت میراث فرهنگی به خود اختصاص داده بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اشترمل» نخستین دهکده ملی منبت

«اشترمل» نخستین دهکده ملی منبت