مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 09:352021-02-20اقتصادي

توسعه و به روزرسانی منابع مطالعاتی کتابخانه تخصصی تخت جمشید


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به اسناد کشف شده تخت جمشید، گفت: با کشف 750 لوح گلین به خط و زبان عیلامی در خزانه تخت جمشید و بیش از 30 هزار لوح گلین دیگر به همان خط و زبان از دیوانسرای تخت جمشید در شمال شرقی بارو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، ویژگی های تمدن های پیشرفته قدیم، ثبت و نگهداری اسناد اداری، اقتصادی و تاریخی بوده که از مجموع آن ها در بایگانی های دولتی خزانه اسناد یا به اصطلاح امروز آرشیو به وجود می آمده است.

  حمید فدایی، در این باره در جمع خبرنگاران افزود: در دوره بعد، اسناد ایرانی خبر از تباه کرد.

  وی با اشاره به فعالیت های کتابخانه تخصصی تخت جمشید، بیان داشت: در حال حاضر و  پس از گذشت بیش از 2500 سال، کتابخانه ای در تخت جمشید در حال فعالیت است که بی شک یکی از بهترین کتابخانه های تخصصی در زمینه تاریخ ایران باستان به ویژه دوره هخامنشی و ساسانی است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید خاطرنشان کرد: کتابخانه ای که قریب هفت دهه از عمر آن می گذرد و بزرگانی چون زنده یاد علی سامی و دکتر علیرضا شاپور شهبازی از پایه گذاران و گردآورندگان اصلی منابع تخصصی این کتابخانه بوده اند.

  مهرناز بردبار، مسئول کتابخانه تخصصی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز در این راستا با اشاره به اهداف تشکیل این کتابخانه ها در سطح کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه و به روزرسانی منابع مطالعاتی کتابخانه تخصصی تخت جمشید

توسعه و به روزرسانی منابع مطالعاتی کتابخانه تخصصی تخت جمشید