مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 11:552021-02-20بين الملل

همکاری های نفتی مسکو و ریاض ادامه دارد


سران دو کشور روسیه و عربستان بر تداوم هماهنگی ها و همکاری های خود در زمینه بازارهای جهانی نفت خام تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هفته گذشته در تماسی تلفنی بر ادامه همکاری برای حمایت از ثبات بازار نفت تأکید کردند.

کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین و محمد بن سلمان در این مکالمه تلفنی که از سوی ولیعهد سعودی انجام شد درباره توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) تبادل نظر و بر تمایل دو طرف بر تداوم همکاری ها برای حفظ ثبات بازار جهانی انرژی تأکید کردند.

خبرگزاری سعودی پرس در این باره گزارش داد: دو کشور بر ادامه هماهنگی برای حمایت از ثبات بازار نفت و رشد اقتصاد جهانی تأکید کردند.

تحلیلگران معتقدند کاهش عرضه نفت اوپک پلاس در سه ماه نخست امسال و اقدام ریاض برای کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه افزون بر سهمیه اش، به محدود شدن عرضه نفت در بازارهای جهانی کمک کرده است.

در حالی که سعودی ها بشکه های اضافی را برای حمایت از بازار و قیمت ها در ماه های فوریه و مارس کاهش می دهند، روسیه، بزرگ ترین تولیدکننده غیرعضو اوپک، اجازه یافته است تولید خود را در هر یک از این دو ماه 65 هزار بشکه در روز افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های نفتی مسکو و ریاض ادامه دارد

همکاری های نفتی مسکو و ریاض ادامه دارد