مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 12:502021-02-20اقتصادي

چرا قیمت جهانی نفت اوج گرفت؟


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید احتمالا بازار نفت به سمت ثبات قیمتی حرکت خواهد کرد.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در یک سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا، تقاضای جهانی نفت به شکل قابل توجهی کاهش یافت و بسیاری از مصرف کنندگان عمده نفت تحت تاثیر کاهش فعالیت اقتصادی و پایین آمدن فعالیت ها، تقاضای خود را کاهش دادند و همین موضوع به سقوط قیمت نفت در بازار منجر شد.

به گفته وی، سیاست های کلان کشورهای توسعه یافته برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی نیز عامل دیگری است که البته نه در کوتاه مدت که در بلند مدت می تواند باعث پایین آمدن قیمت نفت باشد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در هفته های گذشته، میزان فعالیت های صنعتی و اقتصادی بار دیگر در برخی کشورها افزایش یافته، تشریح کرد: با آغاز واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، امید به پایین آمدن سطح شیوع کرونا افزایش یافته و تحت تاثیر همین شرایط میزان فعالیت های اقتصادی و به دنبال آن تقاضا برای نفت افزایش یافته است.

صالحی ادامه داد: با گذشت حدود یک سال از شیوع کرونا، بسیاری از کشورها راهکارهایی را برای فعالیت همزمان اقتصاد و مقابله با کرونا در دستور کار قرار دادند و همین موضوع باعث شده عقب گردی که قیمت نفت در ماه های قبل داشت تا حدی جبران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا قیمت جهانی نفت اوج گرفت؟

چرا قیمت جهانی نفت اوج گرفت؟