مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 13:152021-02-20فرهنگي

پیتر کری با «اُسکار و لوسیندا» به ایران آمد


رمان «اُسکار و لوسیندا» مشهورترین رمان پیتر کری رمان نویس استرالیایی با مقدمه آنجلا کارتر و ترجمه ملیحه قدرتی از سوی نشر نقش جهان منتشر شد.

- رمان اُسکار و لوسیندا مشهورترین رمان پیتر کری رمان نویس استرالیایی با مقدمه آنجلا کارتر و ترجمه ملیحه قدرتی از سوی نشر نقش جهان منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پیتر کری (1943-) در کنار پاتریک وایت (برنده نوبل ادبیات 1973) یکی از مهم ترین و اثرگذارترین نویسنده های استرالیا است.

او یکی از سه نویسنده ایی است که تاکنون توانسته دوبار جایزه بوکر را از آن خود کند: نخستین بوکر در سال 1988 برای رمان اُسکار و لوسیندا و دومین بوکر برای رمان سرگذشت واقعی دارودسته ی کِلی در سال 2001.

کری از نویسنده هایی است که منتقدان او را سزاوار جایزه نوبل ادبیات می دانند و نویسنده های بسیاری در ستایش او سخن گفته اند، از جمله پُل آستر نویسنده برجسته آمریکایی که او را اغواگری مکار و آکروبات بازی ذهنی توصیف می کند که فراروی قاره ها و کشورها سیر می کند، و توماس کینلی خالق فهرست شیندلر ، که او را استاد واقعی زبان و داستان سرایی می نامد و می گوید: پیتر کری برای سیدنی به مثابه جویس برای دابلین است.

اُسکار و لوسیندا شاخص ترین رمان پیتر کری است که در سال 1988 منتشر شد و اکنون پس از سه دهه با ترجمه ملیحه قدرتی از سوی نشر نقش جهان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیتر کری با «اُسکار و لوسیندا» به ایران آمد

پیتر کری با «اُسکار و لوسیندا» به ایران آمد