مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 17:402021-02-20فناوري

از خشونت مجازی چه می دانید؟


بنا به گفته روانشناسان تماشای صحنه های خشونت آمیز در اینترنت و شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین عاملی برای آشنایی هرچه بیشتر افراد با رفتارهای خشن و نابهنجار است و می تواند نوعی آموزش غیرمستقیم محسوب شود.

-   رشد شتابان فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی علاوه بر فراهم آوردن امکانات ارتباطی و دسترسی بشر به اطلاعات در حجمی که قابل مقایسه با هیچ عصری از زندگی بشر نیست، الگوهای ارتباطات فردی، گروهی و جوامع را نیز دچار دگرگونی، تحول و تکامل ساخته و برخی آسیب ها را از جمله گسترش شرارت و خشونت در جامعه را در پی داشته است.

شکل گیری فضای مجازی در کنار جهان فیزیکی و حضور انبوهی از انسان ها در هر دو فضا، انقلابی در فرآیند ارتباطات و فرهنگ به وجود آورده که می توان خشونت و پرخاشگری را یکی از این دستاوردها دانست.

متاسفانه تماشای صحنه های خشن برای برخی فارغ از اینکه در چه رده ای سنی قرار دارند امری عادی به شمار می رود که این خود جای بسی تامل دارد، به گونه ای که حتی کودکان نیز به راحتی این صحنه های خشن را مشاهده می کنند که البته بیشتر به دلیل نبود نظارت والدین یا عدم فیلتر شبکه های اجتماعی براساس رده های سنی است.

بنا به گفته روانشناسان دیدن صحنه های خشونت آمیز برای افراد خود عاملی برای آشنایی هرچه بیشتر آنها با رفتارهای خشن و نابهنجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خشونت مجازی چه می دانید؟

از خشونت مجازی چه می دانید؟