مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 21:202021-02-20اجتماعي

مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تبریز


مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: نخستین مورد مثبت سال 99 بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان آذربایجان شرقی در طیور بومی اطراف تبریز مشاهده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس از تبریز، اداره کل دامپزشکی استان با صدور اطلاعیه ای رعایت نکات بهداشتی در مرغداری ها را خواستار شد و هشدار داد: با توجه به شناسایی نخستین مورد مثبت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال 99 در طیور بومی اطراف تبریز ضروری است، تمامی موارد بهداشتی قرنطینه ای به دقت رعایت شود.

در همین زمینه بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی پرندگان است که علاوه بر طیور، انسان را نیز می تواند درگیر کند.

وی افزود: خوشبختانه با رصد و پایشی که همکاران اداره کل دامپزشکی استان انجام می دهند تا کنون در هیچ کدام از مرغداری های استان موردی از این بیماری مشاهده نشده است، این بیماری می تواند از پرندگان وحشی و آزادپرواز بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را با خود جا به جا کنند.

بهداد تاکید کرد: با توجه به اینکه ویروس این بیماری در دنیا و در کشور ما نیز وجود دارد و در حال چرخش است، از این رو مرغداران باید بسیار مراقب باشند تا این ویروس به مرغ های پرورشی منتقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تبریز

مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تبریز