مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 04:252021-02-21سياسي

مشاور ظریف: دولت بانی برجام برای احیای آن دلسوزانه تر تلاش خواهد کرد


به نظر نمی رسد آمریکا بخواهد ریسک منتظر ماندن تا دولت بعدی در ایران را بپذیرد و به احتمال زیاد در یکی دو ماه آینده تصمیمات مقتضی را در مورد توافق هسته ای اتخاذ خواهد کرد.

- یک استاد دانشگاه گفت: به نظر نمی رسد آمریکا بخواهد ریسک منتظر ماندن تا دولت بعدی در ایران را بپذیرد و به احتمال زیاد در یکی دو ماه آینده تصمیمات مقتضی را در مورد توافق هسته ای اتخاذ خواهد کرد.

محمد مهدی مظاهری، استاد دانشگاه و مشاور وزیر امور خارجه در گفت وگو با ایسنا درباره بازگشت آمریکا به برجام تا قبل از پایان ضرب الاجل تعیین شده در مصوبه مجلس گفت: بر اساس اقدامات و برنامه هایی که در حدود یک ماه گذشته از آقای بایدن در حوزه های دیگر به جز برجام دیده ایم، به نظر می رسد وی قصد دارد رویکردی متفاوت نسبت به دولت ترامپ داشته باشد و تا حد امکان از سیاست های وی فاصله بگیرد.

با این حال، در رابطه با برجام برخی ملاحظات سیاسی ـ امنیتی وجود دارد که ظاهرا بایدن قبل از رسیدن به ریاست جمهوری درک درستی از آنها نداشته و حال با برملا شدن همه این ملاحظات و فشارها، او خود را در شرایطی می بیند که تصمیم سریع پیرامون برجام را برایش دشوار می سازد.

با توجه به این شرایط و نیز زمان اندک باقی مانده تا ضرب الاجل تعیین شده در مصوبه مجلس (5 اسفند)، به نظر نمی رسد بازگشت به برجام در این مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور ظریف: دولت بانی برجام برای احیای آن دلسوزانه تر تلاش خواهد کرد

مشاور ظریف: دولت بانی برجام برای احیای آن دلسوزانه تر تلاش خواهد کرد