مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 05:002021-02-21فرهنگي

چه بر سر قدیمی ترین جشنواره فیلم ایران آمده؟


درست است که کرونا خیلی چیزها را در این یک سال تعطیل کرد، اما با همه قدرتش، زورش به بعضی ها از جمله جشنواره های سینمایی نرسید و به این ترتیب ، قدیمی ترین جشنواره سینمایی کشور چنان سوت و کور به پایان رسید که خاطره 50 سالگی اش برای همیشه ماندگار شد.

- درست است که کرونا خیلی چیزها را در این یک سال تعطیل کرد، اما با همه قدرتش، زورش به بعضی ها از جمله جشنواره های سینمایی نرسید و به این ترتیب ، قدیمی ترین جشنواره سینمایی کشور چنان سوت و کور به پایان رسید که خاطره 50 سالگی اش برای همیشه ماندگار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اولین باری که یک جشنواره سینمایی در ایران برگزار شده به دهه 40 خورشیدی برمی گردد، یعنی سال 1342.

گفته می شود که نام این رویداد سینمایی، ابتدا فستیوال فیلم های آموزنده بوده که پرویز ناتل خانلری برای اولین بار واژه جشنواره را به جای فستیوال به کار می برد و سال ها بعد از انقلاب هم به جشنواره فیلم رشد تغییر اسم می دهد.

این جشنواره آموزشی امسال 50 ساله شد و در حالی که می توانست به پاسداشت نیم قرن حضور به شکلی متفاوت و تاثیرگذار برگزار شود، هفته گذشته در مدت تقریبا چهار روز خیلی بی سروصدا برپا و تمام شد.

تصمیم به برگزاری این جشنواره در شرایط کرونایی همانند تمام جشنواره های دیگری که برگزار شدند این توجیه و انگیزه پنهان را می تواند داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه بر سر قدیمی ترین جشنواره فیلم ایران آمده؟

چه بر سر قدیمی ترین جشنواره فیلم ایران آمده؟