مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 06:502021-02-21اقتصادي

باغچه نرگس کار ابرکوهی به نرگس زار تبدیل شد


یک کشاورز ابرکوهی در روستای صفی آباد که 9 سال قبل کاشت گل نرگس را در زمینی دو متری آغاز کرده بود، امروز نرگس زاری دو هکتاری دارد که از هر 150 مترمربع آن قریب به پنج هزار شاخه گل برداشت می کند.

- جلیل دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار می کند: از سال 90 برای اولین بار در گوشه ای از باغ و در یک زمین دو متری چند شاخه گل نرگس کاشتم و در سال بعد پیاز گل ها زیادتر شد و با جابه جایی همان گل ها مساحت زمین به 50 مترمربع و دو سال بعد به 150 مترمربع افزایش یافت تا این که امروز به دو هکتار رسیده است.

وی با بیان این که برای کاشت و پرورش زیتون هیچ گونه آموزشی ندیده و تمام مراحل را به صورت تجربی فرا گرفته است، می گوید: تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی برای کاشت این محصول دریافت نکرده ام و تمام هزینه ها را خودم پرداخت کرده ام تا جایی که در برخی مقاطع متضرر و هزینه های سنگینی متحمل شده ام اما هرگز دست از کار نکشیدم و در عوض تلاش خودم را مضاعف کردم.

دهقان خاطرنشان می کند: بزرگ ترین مشکل در زمینه کاشت گل نرگس، تهیه پیاز آن است که قیمت بسیار بالایی دارد و خیلی مقرون به صرفه نیست ولی اگر زمین و آب وضعیت خوبی داشته باشد، هر پیاز در سال دو تا سه برابر می شود، البته این میزان برای توسعه مساحت زیرکشت کافی نیست و باید پیاز جدید تهیه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغچه نرگس کار ابرکوهی به نرگس زار تبدیل شد

باغچه نرگس کار ابرکوهی به نرگس زار تبدیل شد