مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 07:252021-02-21پزشكي

ترمیم بافت ریه یک ماه و نیم تا 3 ماه زمان می برد


یک متخصص بیماری های داخلی با بیان اینکه ترمیم بافت ریه در افرادی با علائم شدید بیماری کرونا، حداقل یک ماه و نیم تا سه ماه زمان می برد و در موارد شدیدتر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر حمیدرضا امیرذهنی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هر بیمار مبتلا به کووید 19 بسته به شرایط بیماری، نیازمند توصیه خاصی برای انجام فعالیت های ورزشی است، اظهار کرد: افراد مبتلا به نوع خفیف بیماری کرونا که درگیری ریوی زیادی ندارند، می توانند به فعالیت های روزمره خود طی دوران قرنطینه ادامه دهند و یا در محل قرنطینه پیاده روی کنند اما فعالیت های سنگین و شدید که با ایجاد خستگی در بیمار همراه است، توصیه نمی شود.

امیرذهنی ادامه داد: این بیماران پس از بهبودی می توانند میزان فعالیت های ورزشی خود را افزایش دهند؛ به طور مثال دوچرخه سواری، دویدن و یا هر ورزش هوازی برای این افراد پس از بهبودی منعی ندارد.

وی به بیماران مبتلا به کرونا با علائم شدیدتر اشاره و خاطرنشان کرد: ترمیم بافت ریه در افرادی با علائم شدید بیماری، حداقل یک ماه و نیم تا سه ماه زمان می برد و در موارد شدیدتر، ممکن است بخشی از حجم ریه ای که تخریب شده، ترمیم نشود.

امیرذهنی با بیان اینکه 60 درصد ریه برای تنفس طبیعی و بدون تنگی نفس کفایت می کند، گفت: هر چه سطح فعالیت بدن بالاتر برود، بسته به نیاز بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم بافت ریه یک ماه و نیم تا 3 ماه زمان می برد

ترمیم بافت ریه یک ماه و نیم تا 3 ماه زمان می برد