مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 07:302021-02-21پزشكي

افتتاح مرکز پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز دراهواز


رییس بیمارستان شفای اهواز از افتتاح مرکز پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز در مرکز آموزشی درمانی شفا خبر داد.

- آرش القاسی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه مرکز پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز در مرکز آموزشی درمانی شفای اهواز افتتاح شده است، اظهار کرد: گروه زیادی از بیماران به دلیل ابتلاء به بیماری های سرطان، نقایص ژنتیکی، ارثی و نقص ایمنی نیاز به پیوند مغز استخوان دارند که بهترین دهنده پیوند خواهر، برادر و خویشاوندان نزدیک است و برای انجام پیوند باید سیستم آنتی ژن سازگاری بافتی (HLA) در فرد دهنده و گیرنده یکسان باشد.

رییس بیمارستان شفای اهواز تصریح کرد: هدف از ایجاد مرکز پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز، کمک به بیماران برای یافتن اهداکننده مناسب از میان افراد غیر خویشاوند است.

القاسی عنوان کرد: به همین دلیل تصمیم بر آن شد که به منظور تأمین اطلاعات ژنتیکی و با توجه به وضعیت ژنتیکی استان خوزستان کار ذخیره سازی سلول های بنیادی خون ساز افراد دهنده داوطلب که تمایل به اهدای سلول های بنیادی خود دارند، انجام شود.

وی بیان کرد: افراد داوطلب پس از معاینه و مشاوره پزشکی و در صورت داشتن شرایط لازم به عنوان اهداکننده سلول های بنیادی خون ساز ثبت نام می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح مرکز پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز دراهواز

افتتاح مرکز پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز دراهواز