مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 08:102021-02-21اقتصادي

کرونا فرش دستبافت را نیز درگیر کرد!


رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بازار صادرات فرش دستبافت استان محدود شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بازار صادرات فرش دستبافت استان محدود شده است.

وقاری در گفت وگو با ایسنا افزود: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های صادراتی و تحریم ها بازار صادرات فرش دستبافت استان همچون سایر استان های محدود شده است.

وی بااشاره به اینکه سالانه بیش از 290هزار متر مربع فرش در آذربایجان غربی بافته می شود، تصریح کرد: امسال نیز با وجود کرونا و محدودیت های که در برخی کارگاه های تولید فرش استان وجود داشت پیش بینی می شود همین میزان فرش بافته شود.

رییس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در استان 73هزار بافنده فرش شناسایی شده که درحال حاضر 40هزار نفر از آنها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد بافنده فرش فعال استان تنها 12هزار و 800نفر بیمه تامین اجتماعی دارند، اظهار کرد: به دلیل اینکه از سال 93 بیمه تامین اجتماعی قالیبافان را تحت پوشش خود قرار نداده تاکنون 4000 نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه روستایی عشایری هستند و 10هزار نیز جدیدا به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان معرفی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا فرش دستبافت را نیز درگیر کرد!

کرونا فرش دستبافت را نیز درگیر کرد!