مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 12:552021-02-21اقتصادي

سرگیجه مردم در بازار خودرو؛ آیا شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری خودرو حذف می شود؟


روز گذشته زمزمه هایی مبنی بر حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودروها به گوش رسید که رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تکذیب این موضوع اعلام کرد که هنوز تصمیم قطعی برای حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو گرفته نشده است.

- مطابق با بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، شورای رقابت موظف است که برای بازارهایی که انحصاری می باشند دستورالعمل تنظیم قیمت را صادر نماید.

با توجه به این که حدود 88 درصد از بازار خودروهای داخلی در اختیار دو خودروساز بزرگ کشور می باشد بنابراین شورای رقابت موظف است تا در این بازار جهت قیمت گذاری ورود پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ، بر همین اساس از اواخر سال 1391 شورای رقابت به عنوان مرجع قیمت گذاری خودروهای داخلی انتخاب شد.

رضا شیوا رییس شورای رقابت طی مصاحبه ای در مورخه 27 آذر ماه 1397 در مورد اینکه این شورا در قیمت گذاری کدام خودروها دخالت دارد؟، گفت: زمانی گفته شده بود تمامی خودورهایی که در لیست خودورهای تعیین قیمت شده توسط شواری رقابت است، زیر 45 میلیون هستند و این اظهار نظر علمی نیست.

هر خودرویی که هیچ رقیب خارجی و داخلی ای ندارد، جزو خودروهای انحصاری است.

حال قیمت این خودرو لزوما زیر 45 میلیون نخواهد بود و ملاک تعیین قیمت خودرو ها توسط شورای رقابت انحصار است نه قیمت آن خودرو.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگیجه مردم در بازار خودرو؛ آیا شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری خودرو حذف می شود؟

سرگیجه مردم در بازار خودرو؛ آیا شورای رقابت از پروسه قیمت گذاری خودرو حذف می شود؟