مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 13:502021-02-21فناوري

نسل پنجم اینترنت زیست بوم فناوری اطلاعات است


رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: نسل پنجم اینترنت تنها تکنولوژی نوین نیست بلکه زیست بوم فناوری اطلاعات در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین فلاح جوشقانی بعد از ظهر یکشنبه در آیین رونمایی از نسل پنجم اینترنت همراه در شیراز بیان کرد: نسل پنجم اینترنت تنها یک تکنولوژی و صرفاً قابل استفاده در حوزه موبایل نیست بلکه این تکنولوژی زیست بوم تحول دیجیتال در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: از جمله دستاوردهایی که اینترنت نسل پنجم به همراه می آورد و ایجاد شهرهای هوشمند اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در فضای ارتباطی کشور است.

معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: اینترنت نسل پنجم با توجه به خدماتی که به همراه خود می آورد می تواند عاملی برای رشد و توسعه فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم شود البته این فناوری نیازمند توسعه ارتباطات نیز بوده و بایستی زیرساختهای حوزه فناوری اطلاعات بیش از گذشته توسعه یابند.

فلاح تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا در سطح کشور نشان داد که می توان بسیاری از اقدامات را در کشور بر پایه اینترنت بنا نمود و از این ظرفیت در راستای برطرف کردن مشکلات کشور استفاده کرد این در حالیست که اینترنت نسل جدید می تواند مشکلات را با سرعت بیشتر در زمان کمتری برطرف نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل پنجم اینترنت زیست بوم فناوری اطلاعات است

نسل پنجم اینترنت زیست بوم فناوری اطلاعات است