مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 16:402021-02-21اقتصادي

چند زبانگی کلید توسعه پایدار است


رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به اینکه چند زبانگی کلید توسعه پایدار است، گفت: کاهش تنوع زبانی باعث کاهش دانش و سازگاری انسان با طبیعت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ژاله حساس خواه عصر یکشنبه در وبینار روز جهانی زبان مادری با بیان اینکه رشد اقتصادی زمانی به وجود می آید که عدالت و امکانات زندگی برای تمام افراد وجود داشته باشد، بیان کرد: توسعه پایدار باید زمینه رشد را طوری فراهم کند که امکانات برای همه افراد فراهم باشد.

دانشیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه تنوع زبانی برای توسعه کشورها مهم است، عنوان کرد: زبان، نگرش صاحبان آن زبان را نشان می دهد و کیفیت یادگیری را بهبود بخشیده لذا ابزار قدرتمندی برای ارتباطات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه زبان مادری همبستگی بین ملت ها را تقویت می کند، ادامه داد: زبان مادری با شیر مادری عجین شده و تنها با مرگ از تن انسان خارج می شود لذا تحمیل هر زبانی به کودک به غیر از زبان مادری، نوعی جنایت است.

حساس خواه با بیان اینکه تعلیم و تربیت به زبان مادری حق همه انسان ها است اما هنوز برخی کشورها این فرصت را به افراد جامعه خود نمی دهند، افزود: سازمان ملل همه کشورها را ملزم کرده تا برای گنجاندن آموزش زبان مادری در آموزش و پرورش تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند زبانگی کلید توسعه پایدار است

چند زبانگی کلید توسعه پایدار است