مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 18:152021-02-21دانش

شانس قبولی در کنکور ایران و سایر کشورها چقدر است؟/ کنکور بدهیم یا ندهیم!


آمارها نشان می دهد در خیلی از رشته های دانشگاه های دولتی و خصوصاً دانشگاه های برتر، تقاضای داوطلبان از تعداد ظرفیت پذیرش به مراتب بیشتر است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: نظام پذیرش دانشجو در ایران طی سالیان گذشته همواره دستخوش تغییر و تحولات جدی بوده است اما این تغییر و تحولات نتوانسته منجر به شکل گیری میزان مطلوب در پذیرش دانشجو شود و هنوز از نظر تعداد زیادی از کارشناسان و متخصصان، نظام سنجش و پذیرش دانشجو در ایران به شکلی موثر منجر به انتخاب شایسته ترین افراد برای ادامه تحصیل در آموزش عالی نمی شود.

همچنین این شیوه پذیرش دانشجو سبب ناکارآمدی نظام آموزشی متوسطه و برنامه های رسمی کشور در حوزه آموزش و پرورش شده است و عملاً جهت دهی آموزش متوسطه از بسیاری از اهداف تربیتی به سمت کنکور منحرف شده است؛ علاوه بر ناکارآمدی شیوه فعلی نظام سنجش و پذیرش، این روش پیامدهای منفی دیگری نیز در اجتماع به جای گذاشته است و منجر به آسیب های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای داوطلبان شرکت در کنکور و خانواده آنان شده است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از اصطلاح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نسبت به عدم اجرای کامل آن نقدهای بسیاری وجود دارد، بر اجرای متوازن ساحت های ششگانه تأکید شده است که فرآیند تعلیم و تربیت در تمام ساحت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانس قبولی در کنکور ایران و سایر کشورها چقدر است؟/ کنکور بدهیم یا ندهیم!

شانس قبولی در کنکور ایران و سایر کشورها چقدر است؟/ کنکور بدهیم یا ندهیم!