مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 06:002021-02-22سياسي

موزه دفینه با عنوان مجتمع فرهنگی سردار آسمانی افتتاح می شود


ساختمان موزه دفینه با عنوان مجتمع فرهنگی سردار آسمانی به زودی توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افتتاح می شود.

- حمیدرضا قنبری مدیر امور توسعه خدمات موزه ای مؤسسه فرهنگی موزه های بنیاد انقلاب اسلامی به خبرنگار مهر گفت: ساختمان موسوم به دفینه پیش از انقلاب اسلامی با هدف تأسیس سوپر مارکت با سرمایه گذاری یکی از کلیمیان تهران به نام فریدون کهنیم تأسیس شده بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو ساختمان یکی در سعد آباد و دیگری در همین خیابان میرداماد با فعالیت های مربوط به خود دفینه نامیده شدند.

وی افزود: در سال 76 موزه پول در همین محل تأسیس شد و در سال 85 موزه پول به محلی در پارک ارم منتقل شد و از همان سال ساختمان میرداماد عملاً هیچ گونه فعالیتی در حوزه موزه داری کشور نداشت تا اینکه در سال 95 مقرر شد، فعالیت های موزه ای در ساختمان میرداماد آغاز شود.

از همان آغاز مرمت و بازسازی مشخص شد که سازه فرسوده ساختمان، دچار کمانش شده و بدون مقاوم سازی امکان بهره برداری از ساختمان وجود ندارد.

بنابراین بعد از مطالعات فنی و کارشناسی با حضور مجرب ترین مهندسین کشور با هدف حفظ نمای ساختمان که به لحاظ معماری اثری ملی و ثبت شده به حساب می آمد عملیات مقاوم سازی بنا و طراحی و ساخت هنرمندانه و قابل احترام برای ساخت مجموعه ای فرهنگی و موزه شایسته ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه دفینه با عنوان مجتمع فرهنگی سردار آسمانی افتتاح می شود

موزه دفینه با عنوان مجتمع فرهنگی سردار آسمانی افتتاح می شود