مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 07:552021-02-22اقتصادي

تاثیر بحران کرونا بر صنعت خرده فروشی بدون عوارض و مسافرت


در بسیاری از کشورهای جهان، صنعت خرده فروشی بدون عوارض و مسافرت نقش مهمی بر درآمدزایی بخش های هواپیمایی، مسافرت و گردشگری دارد و شیوع بیماری همه گیر کووید- 19 در سال 2020 آسیب های زیادی به این صنعت وارد کرده است.

- ایسنا/خراسان رضوی در بسیاری از کشورهای جهان، صنعت خرده فروشی بدون عوارض و مسافرت نقش مهمی بر درآمدزایی بخش های هواپیمایی، مسافرت و گردشگری دارد و شیوع بیماری همه گیر کووید- 19 در سال 2020 آسیب های زیادی به این صنعت وارد کرده است.

به نقل از نیوز، فروشگاه های معاف از پرداخت مالیات، مراکز خرده فروشی هستند که کالاهای آن ها از پرداخت برخی از مالیات ها و عوارض محلی یا ملی به شرط فروش کالا به مسافرانی که این موارد را از کشور خارج کنند، معاف هستند و این صنعت، یکی از عوامل اصلی در اقتصاد جهان است.

طبق شورای جهانی این صنعت (DFWC) تخمین زده می شود که صنعت خرده فروشی بدون عوارض و مسافرت، سالانه حدود 68 میلیارد دلار درآمد و 650 هزار شغل ایجاد و 35 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) کمک کنند.

فرودگاه، محبوب ترین کانال صنعت خرده فروشی بدون عوارض و مسافرت در سطح جهانی است.

خرده فروشی بدون عوارض و مسافرت بیشترین کمک کننده به درآمد غیر هوایی است و به طور متوسط حدود 40 درصد از درآمد غیر هوایی فرودگاه را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بحران کرونا بر صنعت خرده فروشی بدون عوارض و مسافرت

تاثیر بحران کرونا بر صنعت خرده فروشی بدون عوارض و مسافرت