مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 08:152021-02-22اقتصادي

112 هزار واحد خون در مازندران اهداء شده است


مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به کاهش هفت درصدی اهدای خون در استان گفت: در سال جاری 112 هزار واحد خون اهداء شده است.

- ذوالفقار تقوی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش هفت درصدی مراجعه برای اهدای خون در استان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 139 هزار و467 نفر به پایگاه های انتقال مراجعه کردند، افزود: از این تعداد 112 هزار و 711 واحد موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود بیماران کرونایی نیاز به واحدهای خونی گسترده تر شده است، گفت: سال گذشته 129 هزار واحد خون در استان اهدا شده و این درحالی که میزان نیاز پنج تا هفت درصد افزایش یافته است.

وی با اظهار اینکه به مردم اطمینان می دهیم که بدون هیچ نگرانی به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند، افزود: تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه ها رعایت شده است.

تقوی نسب با عنوان اینکه میزان خون گیری واهدای خون باید مستمر باشد، گفت: قدرت ذخیره خون و عمر پلاکت حداقل سه روز است و بیش از آن نمی توان آن را ذخیره گیری کرد.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: مراجعه مردم در زمان رنگ بندی نارنجی وآبی برای اهدای خون بیشتر می شود و با این حال به مردم اطمینان می دهیم که امکان سرایت کرونا در مراکز اهدای خون وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

112 هزار واحد خون در مازندران اهداء شده است

112 هزار واحد خون در مازندران اهداء شده است