مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 09:352021-02-22سياسي

توکلی: تطهیر پهلوی از دهه 70 آغاز شد/ چرا بعضی ها می گویند: «رضاشاه روحت شاد»


یعقوب توکلی، پژوهشگر و استاد دانشگاه گفت:ما تقریبا تا اوایل دهه 80 دستمان به قلم نرفت و کسی هم تشویقمان نکرد و عمده ما به اتفاق در عرصه تاریخ نگاری انقلاب و جنگ کار کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، دومین روز همایش کودتای سوم اسفند 1299؛ زمینه ها و پیامدها ساعتی پیش، چهارم اسفند ماه با حضور موسی حقانی، رییس پژوهشکده تاریخ معاصر، منوچهر محمدی، استاد دانشگاه تهران، یعقوب توکلی، استاد دانشگاه و دیگر استادان و پژوهشگران حوزه تاریخ در پژوهشکده تاریخ معاصر آغاز شد.

یعقوب توکلی نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر در این همایش عنوان کرد: ما به عنوان معلم تاریخ باید به تاریخ خودمان نگاه کنیم و ببینیم آنچه در این سال ها برایش تلاش کردیم، ماحصلش چه بوده است و در این بیست ـ سی سال که به اتفاق به تاریخ ورود کردیم و از سر ضرورت کسی دست ما را هم نگرفت، چه کردیم.

من قالب کسانی که می شناسم در این عرصه کار می کنند، عمدتا یا از حوزه آمده اند یا رشته علوم سیاسی و رشته های دیگر هستند، لذا لازم است که ما به این بحث توجه کنیم که چه اتفاقی اینجا افتاده است.

وی در ادامه افزود: جامعه ما طی 50 سال حکومت پهلوی به طرز گسترده ای با این واقعیت روبه رو شد که رضاخان و پسرش مظهر تام و اَتَمّ طاغوت توحیدی و رفتاری و وابستگی هستند و این اتفاق نظر در بخش عظی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توکلی: تطهیر پهلوی از دهه 70 آغاز شد/ چرا بعضی ها می گویند: «رضاشاه روحت شاد»

توکلی: تطهیر پهلوی از دهه 70 آغاز شد/ چرا بعضی ها می گویند: «رضاشاه روحت شاد»