مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 10:252021-02-22سياسي

بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه تخریب شد


مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع شهرستان بروجن تخریب شد.

- آیت الله آزادگان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از تخریب بخشی از گفت: بر اساس مشاهدات میدانی، به نظر می رسد تعریض گذر در بخش شمال غربی بنا و ایجاد میدانچه در هنگام تعریض خیابان و اجرای زیرسازی و آسفالت همراه با غلتک زنی سبب تخریب بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی طاق ها در اثر نفوذ رطوبت نزولی و جرزها و ستون های آجری در اثر رطوبت های صعودی دچار آسیب شده است.

وی اضافه کرد: بخش هایی از آجرکاری مرمت های انجام شده در ستون های آجری، از ستون های آجری جدا شده و طاق جنوب غربی و بخش هایی از تویزه های اطراف آن  فرو ریخته است.

آزادگان ادامه داد: طاق(کونوسازی) فوقانی در بخش فرو ریخته، دچار آسیب شده اما هنوز به طور کامل تخریب نشده است.

وی با بیان اینکه نخاله ها و آجرهای بخش فروریخته، بیشتر سالم هستند که نشان گر خیس بودن ملات بین آن ها است، توضیح داد:کنج جرزها در بخش شمالی مسجد دارای ترک های عمودی بوده و شرفی های لب بام در بخش شمالی و شمال غربی با لبه جرزها فاصله گرفته و زیر لبه شرفی ها ترک در ملات ها مشاهده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه تخریب شد

بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه تخریب شد