مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 11:152021-02-22فرهنگي

اکتشافی جدید درباره «جیغ»


«جیغ» اثر «ادوارد مونک» مدت هاست که به عنوان یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی جهان شناخته می شود و حالا کشف یک عبارت بر روی این نقاشی، به داستان های پیرامون آن افزوده است.

- جیغ اثر ادوارد مونک مدت هاست که به عنوان یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی جهان شناخته می شود و حالا کشف یک عبارت بر روی این نقاشی، به داستان های پیرامون آن افزوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، هویت نویسنده یک نوشته کوچک در گوشه سمت چپ یکی از چهار نسخه از تابلو نقاشی جیغ مدت ها موضوع بحث بود.

در ابتدا گمان می شد عبارت فقط می تواند به دست یک دیوانه نقاشی شده باشد را خود مونک نوشته باشد اما بعدها این نوشته به یک وندال نسبت داده شده بود؛ حالا نتایج بررسی های جدید کارشناسان موزه ملی نروژ نشان می دهد این عبارت قطعا به دست خود مونک نوشته شده است.

مای بریت گولنگ که یکی از کارشناسان آثار مونک و مدیر موزه ملی نروژ بررسی درباره این عبارت که برای نخستین بار در سال 1904 کشف شده بود را آغاز کرد و پس از مشورت با همکارانش به این نتیجه رسید مونک این عبارت را نوشته است.

گولنگ معتقد است این عبارت نشان دهنده وضعیت روحی مونک است.

گمان می رود این عبارت در سال 1895 و پس از حضور این هنرمند در جلسه ای نوشته شده است که در آن یک دانشجوی پزشکی با دیدن این نقاشی گفته بود این اثر بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکتشافی جدید درباره «جیغ»

اکتشافی جدید درباره «جیغ»