مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 11:452021-02-22اقتصادي

ارائه تسهیلات 16 میلیاردی به کارخانه ها برای مدیریت بازار کشمش


معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی از پرداخت تسهیلات 16 میلیارد تومانی به کارخانه ها برای مدیریت مازاد تولید کشمش خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی معتمد در نشست خبری درباره خرید حمایتی کشمش توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: امسال سال آور باغات کشمش بود به طوری که تولید کشمش به 285 هزار تن رسید و برآوردها حاکی از این است که تا پایان سال صادرات کشمش کشور به 140 هزار تن برسد.

معتمد میزان تولید کشمش در سال 97 را 212 هزار و 150 تن و میزان تولید آن را در سال 98 را 273 هزار و 165 تن اعلام و اضافه کرد که سال گذشته 120 هزار تن کشمش با ارزشی بالغ بر 164 میلیون و 271 هزار دلار صادر شده است.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه امسال تولید کشمش فرآوری شده به 285 هزار تن رسیده است، گفت: مازاد تولید امسال به 76 هزار و 500 تن محصول باقی مانده از سال قبل اضافه شد و عرضه بالا در مقابل تقاضای ثابت، منجر به افت قیمت شد، به همین دلیل دولت مجبور به دخالت در بازار این محصول شد.

این مقام مسئول توضیح داد که در گذشته شیوه مداخله سازمان مرکزی تعاون روستایی بر پایه خرید تضمینی یا خرید حمایتی بود و یا اینکه کارخانه ها اقدام به خرید محصول از کشاورزان می کردند و سازمان مرکزی تعاون روستایی مابه التفاوت قیمت کارخانه و قیمت حمایتی را به ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه تسهیلات 16 میلیاردی به کارخانه ها برای مدیریت بازار کشمش

ارائه تسهیلات 16 میلیاردی به کارخانه ها برای مدیریت بازار کشمش