مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 15:452021-02-22پزشكي

آمار 30 درصدی ازدواج کودکان زیر 15 سال در آسیا


یک متخصص سلامت باروری اظهارکرد: کودک همسری در آسیا و افریقا آمار بالایی نسبت به سایر قاره ها دارد به طوری که در قاره آسیا حدود 30 درصد ازدواج در سن کمتر از 15 سال دیده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهره کشاورز در وبینار سلامت خانواده و ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و حقوقی کودک همسری با بیان اینکه کودک همسری به معنای ازدواج دو کودک زیر 18 سال با یکدیگر و یا ازدواج یک کودک زیر 18 سال با یک بزرگسال است، اظهار کرد: در کشورهایی نظیر اوگاندا، اتیوپی، بنگلادش، هند، نپال، نیجریه کودک همسری بسیار شایع و کودک همسری در این کشورها پدیده ای اساسی است.

وی با اشاره به تغییر میزان کودک همسری در دنیا گفت: آمار کودک همسری در دنیا، از هر چهار ازدواج یک ازدواج کودکان به از هر پنج ازدواج یک ازدواج کودکان رسیده است.

پیش بینی می شود در سال 2030 در صورت عدم مداخلات مناسب 120 میلیون ازدواج دختران زیر 18 سال را شاهد باشیم.

به گفته کشاورز میزان کودک همسری در پسران یک شانزدهم دختران است همچنین از جمله پیامدهای نامطلوب کودک همسری برای دختران فقر، فقدان آموزش مناسب و دوری از مدرسه، حس ناامنی برای ازدواج های زود هنگام، تهدید به طلاق و ازدواج دوم - که منجر به رفتارهایی نظیر فرار از خانه و خودکشی می شود، دسترسی ناکافی به خدمات سلامت، زایمان زودرس و جدایی زودهنگام ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار 30 درصدی ازدواج کودکان زیر 15 سال در آسیا

آمار 30 درصدی ازدواج کودکان زیر 15 سال در آسیا