مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 18:002021-02-22سياسي

معصومه ابتکار: کودک همسری مانع از اجرای فرآیند کامل کودکی می شود


ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: در شرایطی ازدواج نوجوانان مطرح می شود که آنها در حقوق مدنی از گرفتن گواهینامه، حضور در دادگاه، - حق رای و.

برخوردار نیستند و مسائلی نظیر اینکه دختری نتواند در دادگاه حاضر شود و مهریه خود را طلب کند و یا حساب بانکی باز کند مسائل حقوقی پیچیده ای است که در بسیاری از نشست ها مطرح شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری از طولانی شدن روند بررسی لایحه اصلاح ماده 1041 قانون مدنی و منع ازدواج کودکان زیر 13 سال ابراز نگرانی کرد.

معصومه ابتکار در وبینار "سلامت خانواده و ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و حقوقی کودک همسری"، اظهار کرد: امیدوارم به دور از موضع گیری های جانب دارانه به کودک همسری به عنوان مسئله دردناک اجتماعی که در برخی موارد شکل خرید و فروش کودکان را پیدا می کند بپردازیم، حتی برخی معتقدند وام ازدواج به نوعی تیغ دولبه است و زمینه افزایش کودک همسری را ایجاد می کند، از این رو دولت همواره در تلاش بوده است که محدودیت سنی برای دریافت وام ازدواج تعیین کند.

ابتکار با تاکید بر اینکه کودک همسری مانع از اجرای فرآیند کامل کودکی میشود، ادامه داد: آمار کودک همسری تنها معطوف به ایران نیست بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا این آمار بسیار نگران کننده است و ما در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معصومه ابتکار: کودک همسری مانع از اجرای فرآیند کامل کودکی می شود

معصومه ابتکار: کودک همسری مانع از اجرای فرآیند کامل کودکی می شود