مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 20:102021-02-22فناوري

نسل پنج تلفن همراه بستری برای شکل گیری اقتصاد نوین است


معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نسل پنج تلفن همراه بستری برای ایجاد خلاقیت و شکل گیری اقتصاد نوین و دیجیتال است.

- ستار هاشمی در مراسم رونمایی از اولین دکل اینترنت 5G همراه اول کشور در منطقه ثامن مشهد اظهار کرد: ما مطابق اسناد بالادستی و طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، مکلف به آن هستیم که کاربران شبکه ملی اطلاعات را در بستر فناوری های نوین به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

وی ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور در افق 1404، طبق اسناد بالادستی باید به 10 درصد برسد.

طی سه دهه اخیر ما در وزارت ارتباطات سند و نقشه راهی در دستور کار قرار دادیم و متناسب با همین نقشه راه تکالیفی را برای حوزه های حاکمیتی ( سازمان تنظیم، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها در کشور) ترسیم کرده ایم و در یک تعامل و هم افزایی که اتفاق افتاد، امروز شاهد به بار نشستن ثمرات این هم افزایی و تعامل سازنده در خانواده ارتباطات کشور هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات بیان کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته نسل پنجم ارتباطات تا سال 2024 جهانی خواهد شد و ما باید در این ارتباط آمادگی لازم را داشته باشیم.

ستاری تصریح کرد: ما باید آمادگی لازم برای جذب تکنولوژی و فناوری 5G را در کشور ایجاد کنیم؛ زیرا در 5G مزیت رقابتی داریم و دلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل پنج تلفن همراه بستری برای شکل گیری اقتصاد نوین است

نسل پنج تلفن همراه بستری برای شکل گیری اقتصاد نوین است