مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 05:152021-02-23سياسي

«تصنیف های علی اکبر شهنازی» خواندنی شد/ یادگارهای اندک اما مهم


کتاب «تصنیف های علی اکبر شهنازی» از استادان و پژوهشگران فقید موسیقی ایرانی با گردآوری و آوانگاری رامتین نظری جو پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- کتاب تصنیف های علی اکبر شهنازی از استادان و پژوهشگران فقید موسیقی ایرانی با گردآوری و آوانگاری رامتین نظری جو پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب تصنیف های علی اکبر شهنازی با گردآوری و آوانگاری رامتین نظری جو شامل مطالبی درباره تصانیف شهنازی، شعر و نت نوشت تصانیف شهنازی، چند گفت وگوی آرشیوی با شهنازی (صوتی و مطبوعاتی)، فهرست برنامه های رادیویی شهنازی و زندگینامه عنایت الله شیبانی در 96 صفحه با قیمت 35 هزار تومان توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.

در توضیح این اثر موسیقایی آمده است: در میان آثار پرتعداد و ارزشمند استاد علی اکبرخان شهنازی، چهره بی بدیل و برجسته موسیقی کلاسیک ایرانی، چندین تصنیف نیز وجود دارند که خوشبختانه بیشتر آن ها روی صفحه، با صدای خوانندگان مختلف ضبط شده اند و به یادگار مانده اند.

باید گفت که تعداد تصانیفِ ساخته شده توسط استاد شهنازی، در مقایسه با تعداد ساخته های ایشان در سایر قالب های موسیقی کلاسیک ایرانی مانند پیش درآمد، چهارمضراب و رِنگ به مراتب کمتر بوده و می توان گفت استاد شهنازی در حیطه تصنیف سازی فعالیت کمتری نسبت به سایر فعالیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تصنیف های علی اکبر شهنازی» خواندنی شد/ یادگارهای اندک اما مهم

«تصنیف های علی اکبر شهنازی» خواندنی شد/ یادگارهای اندک اما مهم