مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 06:402021-02-23اقتصادي

عشایر البرز سالانه 6800 تن شیر تولید می کنند


عشایر استان البرز از چهار ایل شاهسون، مغان، سنگسر، کلهر و طوایف مستقل عرب، کلکو، کلوند، گلزن، الیکایی و تات تشکیل شده اند که حدود 56 درصد آنان کوچنده هستند.

- ایسنا/البرز مدیر امور عشایر استان البرز گفت: عشایر استان البرز از چهار ایل شاهسون، مغان، سنگسر، کلهر و طوایف مستقل عرب، کلکو، کلوند، گلزن، الیکایی و تات تشکیل شده اند که حدود 56 درصد آنان کوچنده هستند.

علی نقدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه 860 خانوار عشایر در قالب 5000 نفر در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان زندگی می کنند، اظهار کرد: این عشایر در مجموع 321 هزار واحد دامی را در اختیار دارند.

وی افزود: عشایر استان البرز از چهار ایل شاهسون، مغان، سنگسر، کلهر و طوایف مستقل عرب، کلکو، کلوند، گلزن، الیکایی و تات تشکیل شده اند که حدود 56 درصد آنان کوچنده هستند.

این مسئول با اشاره به میزان تولیدات دام های این عشایر ادامه داد: دام های عشایر استان البرز سالانه 6800 تن شیر گوسفندی، 3700 تن گوشت گوسفندی و 1300 تن سایر لبنیات تولید می کنند.

وی افزود: این عشایر در 150 هزار هکتار مراتع ییلاقی و قشلاقی شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، طالقان، فردیس و اشتهارد جابه جا می شوند.

مدیر امور عشایر استان البرز اضافه کرد: البته به جز البرز، عشایر استان در برخی از ایام سال مهمان مراتع استان های قم، مرکزی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر البرز سالانه 6800 تن شیر تولید می کنند

عشایر البرز سالانه 6800 تن شیر تولید می کنند