مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 06:552021-02-23اقتصادي

کشاورزان البرزی هنوز با بحران آب روبرو نشده اند


مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: یکی از دلایل عدم استقبال کشاورزان البرزی از سیستم نوین آبیاری این است که کشاورزان ما هنوز آن طور که باید و شاید با بحران آب مواجه نشده و برای آبیاری باغ و زمین خود با قطعی آب روبه رو نبوده اند.

- ایسنا/البرز مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: یکی از دلایل عدم استقبال کشاورزان البرزی از سیستم نوین آبیاری این است که کشاورزان ما هنوز آن طور که باید و شاید با بحران آب مواجه نشده و برای آبیاری باغ و زمین خود با قطعی آب روبه رو نبوده اند.

حجت الله رضایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیش از 18 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات البرز به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده ، اظهار کرد: مساحت اراضی زراعی و باغی استان حدود 64 هزار هکتار است ولی همه این وسعت ظرفیت اینکه تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری قرار بگیرند را ندارند.

وی ادامه داد: با رصد و ارزیابی های صورت گرفته بیش از 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان پتانسیل تجهیز به این سیستم را دارند که طی دو دهه گذشته بیش از 18 هزار هکتار آن انجام شده است.

این مسئول در پاسخ به اینکه با توجه به مدیریت مصرف آب و صرفه جویی قابل توجهی که استفاده ازاین سیستم ها دارد چرا باغداران و کشاورزان از راه اندازی آن استقبال چندانی نمی کنند، گفت: ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان البرزی هنوز با بحران آب روبرو نشده اند

کشاورزان البرزی هنوز با بحران آب روبرو نشده اند