مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 07:452021-02-23اجتماعي

داستان غم انگیز یوزهایی که امکان جفت گیری ندارند


رییس اداره حفاظت محیط زیست طبس به مشکلات برای زاد و ولد و جفت گیری این گونه اشاره و بیان کرد: مهم ترین پناهگاه یوزپلنگ در استان، پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس است که در این منطقه نیز طی سال های اخیر تنها توانسته ایم یوزپلنگ های نر را رصد کرده و یوزپلنگ .

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره حفاظت محیط زیست طبس به مشکلات برای زاد و ولد و جفت گیری این گونه اشاره و بیان کرد: مهم ترین پناهگاه یوزپلنگ در استان، پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس است که در این منطقه نیز طی سال های اخیر تنها توانسته ایم یوزپلنگ های نر را رصد کرده و یوزپلنگ آسیایی ماده مشاهده نکرده ایم.

محمد تقی زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پناهگاه حیات وحش نایبندان وسیع ترین منطقه حفاظت شده ایران است که در شهرستان طبس، واقع شده است.

این منطقه 1 میلیون و 422 هزار هکتاری که در عمق کویر مرکزی قرار دارد در سال 1380 به عنوان پناهگاه حیات وحش تحت حفاظت قرار گرفت.

وی افزود: ویژگی خاص نایبندان دورافتادگی کامل آن و محاصره شدن از هر سو با دشت کویر است؛ بیشترین جمعیت یوزپلنگ آسیایی در این منطقه زندگی می کند که این امر بر خاص بودن این منطقه از نظر محیط زیستی افزوده است.

وی بیان کرد: این یوزپلنگ ها را ظاهرا نمی توان تشخیص داد و نیاز به دوربین ها و تجهیزات خاصی دارد و عکس ها برای شناسای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان غم انگیز یوزهایی که امکان جفت گیری ندارند

داستان غم انگیز یوزهایی که امکان جفت گیری ندارند