مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 14:202021-02-23سياسي

پیگیری بیش از 3000 وکالت رایگان توسط وکلای خراسان بزرگ


رییس کانون وکلای دادگستری استان های سه گانه خراسان گفت: وکلای خراسان سال گذشته بیش از سه هزار وکالت رایگان را قبول کرده اند که البته این آمار سوای وکالت های سازمان های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی زاهدیان امروز به مناسبت شصت و هشتمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و همچنین روز وکیل، در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: نظارت بر نهاد وکلالت باید قانونی باشد اما دخالت در آن صورت نگیرد، بنابراین استقلال نهاد وکالت بدان معنا است که وقتی وکیل از حقوق قانونی موکل خود دفاع می کند نباید نگران پیگرد این اقدام قانونی خود باشد.

رییس کانون وکلای دادگستری استان های سه گانه خراسان با تاکید بر اینکه استقلال نهاد وکالت به معنای عدم تابعیت از قانون و فقدان نظارت بر این نهاد نیست، افزود: وکیل نباید وابستگی اداری به حاکمیت داشته باشد، که این نکته ای مثبت و از نشانه های اقتدار قانون است.

  وی لازمه تأمین حقوق جامعه را استقلال وکیل و کانون وکلا در دفاع از حقوق موکلان برشمرد و گفت: هر روندی که به محدودیت استقلال وکیل بیانجامد، نقض حقوق عامه مردم را به دنبال دارد.

در بسیاری از دعاوی، یک طرف دعوا حاکمیت است زاهدیان افزود: وکیلی که از حاکمیت پروانه فعالیت گرفته چگونه می تواند نگران ابطال پرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری بیش از 3000 وکالت رایگان توسط وکلای خراسان بزرگ

پیگیری بیش از 3000 وکالت رایگان توسط وکلای خراسان بزرگ