مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 19:452021-02-23بين الملل

دولت بایدن به شکنجه های انجام شده در زندان گوانتانامو رسیدگی کند


سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای خواستار رسیدگی دولت بایدن به درمان آن دسته از زندانیان گوانتانامو شد که مورد شکنجه روحی و فیزیکی قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای خواستار رسیدگی دولت بایدن به آن دسته از زندانیان زندان گوانتانامو شد که در این زندان مورد شکنجه قرار گرفته اند.

در بیانیه سازمان ملل در این خصوص آمده است: کارشناسان سازمان ملل امروز اعلام کرده اند که بازبینی روند تعطیلی زندان گوانتانامو باید همراه با رسیدگی به پرونده نقض حقوق بشر علیه 40 زندانی باشد که همچنان در این زندان بوده و تحت شکنجه قرار گرفته اند.

همچنین در گزارش کارشناسان سازمان ملل آمده است: این موضوع بسیار حائز اهمیت است که زندانیانی که از دسترسی به حقوق اولیه ذکر شده در حقوق بین الملل از جمله حق محاکمه عادلانه محروم بوده و شکنجه شده اند باید مورد درمان قرار بگیرند.

در گزارش مذکور تاکید شده که زندانیان باقی مانده در زندان گوانتانامو در معرض شکنجه روحی و فیزیکی قرار گرفته و از این رو، کارشناسان سازمان ملل باید مطمئن شوند که دولت آمریکا از چنین اقداماتی دست خواهد کشید و جرایم رخ داده از سوی مسئولین دولتی زندان دیگر تکرار نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بایدن به شکنجه های انجام شده در زندان گوانتانامو رسیدگی کند

دولت بایدن به شکنجه های انجام شده در زندان گوانتانامو رسیدگی کند