مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 04:252021-02-24اقتصادي

تولید 5 میلیون محصولات کشاورزی با کاهش زیر کشت در آذربایجان شرقی


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال بیش از 5 میلیون تن محصول در داخل استان تولید شده و این در حالی است که هر ساله منابع و سطح زیر کشت کاهش یافته است که این پیشرفت و افزایش تولید مرهون نقش بی بدیل مهندسان بخش کشاورزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ افروز در همایش تجلیل از مهندسین سازمان نظام مهندسی کشاورزی به مناسبت روز مهندس، ضمن تبریک ، از زحمات پیشکسوتان و مهندسین سازمان نظام مهندسی کشاورزی تقدیر کرد و  اظهار داشت: تمام مهندسان که در حوزه های مختلف بخش کشاورزی فعالیت می کنند، در تولید محصولات کشاورزی نقش اساسی دارند و از گذشته بخش کشاورزی  با مهندسی طرح ها و پروژه ها توانسته به موفقیت های بزرگ دست یابد.

وی  با بیان اینکه درسال 1357 کل عملکرد استان دربخش تولید کمتر از یک میلیون 500 هزارتن محصول بوده است افزود: در سالجاری بیش از 5 میلیون تن محصول در داخل استان تولید شده و این در حالی است که هر ساله منابع و سطح زیر کشت کاهش یافته است که این پیشرفت و افزایش تولید مرهون نقش بی بدیل مهندسان بخش کشاورزی است.

وی دیگر دستاورد مهم مهندسان بخش کشاورزی را تولید بیش از 18 رقم بذر گندم دیم در استان آذربایجان شرقی در طول سال های بعد از انقلاب دانست و اقدامات مهندسان در دیگر حوزه های جهاد کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 5 میلیون محصولات کشاورزی با کاهش زیر کشت در آذربایجان شرقی

تولید 5 میلیون محصولات کشاورزی با کاهش زیر کشت در آذربایجان شرقی