مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 06:002021-02-24اقتصادي

گوسفندهای اسپانیایی وارد سرخه شدند/شیردهی بیش از 6برابری «اصف»


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ورود دام های وارداتی از اسپانیا به شهرستان سرخه در استان سمنان خبر داد.

- گوسفندهای اسپانیایی وارد سرخه شدند/شیردهی بیش از 6برابری اصف ایسنا/سمنان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ورود دام های وارداتی از اسپانیا به شهرستان سرخه در استان سمنان خبر داد.

مصطفی شاه حسینی 6 اسفندماه اظهار کرد: این گوسفند پرتولید وارداتی از نژاد اصف است که از اسپانیا توسط شرکت ویرا به پرور وارد استان سمنان شده است.

وی گفت: این شرکت دارای پروانه 2000 رأسی گوسفند داشتی پر تولید است که در مرحله نخست یک هزار و ششصد رأس از گوسفند نژاد اصف را وارد کرده و مابقی در آینده نزدیک وارد می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی از ویژگی های این گوسفند وارداتی گفت: این گوسفند نژاد شیری با میانگین تولید شیر سالانه 600 لیتر و دوقلوزایی 1.

6 درصد است که این شرکت از گوسفندهای وارداتی خود می تواند سالانه یک هزار و 200 تن شیر با مجموع درصد چربی و پروتیین 12درصد تولید نماید.

شاه حسینی ادامه داد: میانگین شیر تولیدی در گوسفندهای بومی ایران بین 80 تا 100 کیلوگرم شیر بوده و میانگین بره گیری نیز 8.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوسفندهای اسپانیایی وارد سرخه شدند/شیردهی بیش از 6برابری «اصف»

گوسفندهای اسپانیایی وارد سرخه شدند/شیردهی بیش از 6برابری «اصف»