مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 10:202021-02-24اقتصادي

تهران در معرض مواجهه با خطرات ناشی از کم آبی


با توجه به مصرف بی رویه و تداوم برداشت غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی، تهران در معرض خطرات ناشی از کم آبی و فرونشست قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، عبدالرضا چراغعلی در جلسه سازگاری با کم آبی استان تهران، اظهار داشت: متوسط ارتفاع بارش در استان تهران 280 میلی متر است که اندکی بالاتر از میانگین کشوری محسوب می شود.

وی میزان سرانه آب مصرفی استان تهران را حدود 355 مترمکعب در سال عنوان کرد و گفت: با توجه به جمعیت مستقر در استان و منابع آب موجود، این میزان سرانه بسیار پایین بوده و استان تهران دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی محسوب می شود.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه استان تهران سالانه به طور میانگین 200 میلی متر پایین می رود، گفت: نتیجه این فرونشست ها در بلندمدت تخریب ابنیه ها و زیرساخت ها است.

وی رشد اقتصادی، توسعه فعالیت های صنعتی، انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش تولید پسماند را از مهمترین رخدادهای اجتماعی و اقتصادی چند سال اخیر نام برد و افزود: افزایش سیلاب های مخرب، افزایش نسبی درجه حرارت و تبخیر و تعرق، ذوب سریع برف، افزایش بی رویه مصرف منابع آب و بحران آب از نتایج این رخدادهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران در معرض مواجهه با خطرات ناشی از کم آبی

تهران در معرض مواجهه با خطرات ناشی از کم آبی