مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 11:502021-02-24اقتصادي

تأثیر منفی کرونا بر روی اهداء خون در استان قزوین


مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین از کاهش آمار اهدا خون در استان قزوین به دلیل بیماری کرونا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسبب شده که اهدای خون به مقدار قابل توجهی کاهش داشته و در سه ماهه ابتدایی سال آمارها منفی 27 درصد بوده و امروز این آمار به منفی 9 رسیده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین اذعان کرد: با این حال دغدغه ای برای تأمین خون مورد نیاز استان نداریم ولی میزان خون رسانی به استان هایی که معین آنها هستیم و خون رسانی در شبکه ملی توزیع فرآورده های خونی کاهش چشمگیری داشته، در حال حاضر بین 80 تا 100 درصد تولید خون و فراوده های خونی در داخل استان قزوین به مصرف می رسد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته که کشور و استان ما با موضوع کرونا رو به رو بوده است هیچگاه خللی در تأمین خون استان نداشته ایم.

این مسئول عنوان کرد: با وجود پیشرفت های علمی تا کنون جایگزینی برای خون به وجود نیامده است و منابع ما تنها اهدا کنندگان هستند که در واقع بخشی زنده ای از وجود خود را در اخیار قرار می دهدند و ما از این همراهی و همکاری که همیشه بدون چشم داشت انجام می شود تقدیر می کنیم.

مدرسی یادآور شد: مانند سراسر کشور در دوران اپیدمی بیماری کرونا مقدار مراجعه به سازمان انتقال خون قزوین کاهش یافت که ما برای رفع این میسئله برنامه های مختلف از جملعه پویش های متعدد ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر منفی کرونا بر روی اهداء خون در استان قزوین

تأثیر منفی کرونا بر روی اهداء خون در استان قزوین