مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 14:102021-02-24سياسي

پاسخ ایران به اظهارات گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره سانحه هواپیمای اوکراینی


خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طبق ماموریت گزارشگر ویژه قتل های فراقضایی و خودسرانه که در قطعنامه 5/44 شورای حقوق بشر به آن اشاره شده است، - موضوع سانحه هواپیمای اوکراینی اصولا در حیطه صلاحیت و ماموریت ایشان نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: موضوع سانحه هواپیمای اوکراینی در حیطه صلاحیت و ماموریت کالامار گزارشگر سازمان ملل نیست.

سعید خطیب زاده در واکنش به اظهارات اگنس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در قتل های فراقانونی درباره سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: طبق ماموریت گزارشگر ویژه قتل های فراقضایی و خودسرانه که در قطعنامه 5/44 شورای حقوق بشر به آن اشاره شده است، موضوع سانحه هواپیمای اوکراینی اصولا در حیطه صلاحیت و ماموریت ایشان نیست.

وی ادامه داد: در حقوق بین الملل برای پرداختن به این موضوع چارچوب های مشخص و دقیق حقوقی و فنی وجود دارد و حوزه عمل گزارشگر ارتباطی به این چارچوب ها و مقررات ندارد و بلکه ورود ناپخته و بی دلیل گزارشگر ممکن است بر فرآیندهای قانونی تاثیر غیرسازنده نیز داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه موارد و مباحث متعددی از سوی کالامار مطرح شده که نشان می دهد اطلاعاتی که در اختیار وی قرار گرفته و مبنای تهیه این متن بوده، اطلاعاتی مخدوش، آمیخته به اشتباها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ ایران به اظهارات گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره سانحه هواپیمای اوکراینی

پاسخ ایران به اظهارات گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره سانحه هواپیمای اوکراینی