مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1399 ساعت 08:202021-02-26اقتصادي

برگزاری کورس و جشنواره های منظم اسب، در رازوجرگلان


رییس جهاد کشاورزی رازوجرگلان از برگزاری منظم کورس و جشنواره های ماهانه اسب اصیل ترکمن در این شهرستان خبر داد.

- الله وردی خادمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: برای اولین بار، کارگروه اسب در رازوجرگلان تشکیل شد که در این جلسه ضمن بررسی مسائل و مشکلات اسب داران، نسبت به تأمین نهادها و تأسیسات کششی مادیان ها نیز تصمیم گیری شد.

وی افزود: در حال حاضر در این شهرستان 720 رأس اسب وجود دارد که برای حمایت از صاحبان اسب، در بخش مرکزی 50 تن و در بخش غلامان نیز 39 تن جو توزیع شده است.

رییس جهاد کشاورزی رازوجرگلان ادامه داد: در بخش جرگلان نیز 39 تن جو توزیع و به ازای هر اسب 75 کیلوگرم سبوس بین اسب داران توزیع خواهد شد.

خادمی اضافه کرد: در این کارگروه همچنین مقرر شد به مناسبت ماه مبارک رجب، در هفته آینده، مسابقه اسب دوانی در پیست تخته باغلق برگزار شود.

وی افزود: علاوه بر برگزاری کورس بهاره و سایر کورس ها در فصول مختلف، طبق توافق صورت گرفته، مقرر شد، از سال آینده نیز به صورت ماهانه، حراجی و جشنواره اسب برگزار شود که مکان برگزاری آن متقابلاً اعلام خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی رازوجرگلان با اشاره به طرح شناسایی اسب در این شهرستان، گفت: از بین 720 رأس اسب در رازوجرگلان، بر روی 509 رأس، میکروچیپ کارگذاری شده و مابقی نیز در حال شنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کورس و جشنواره های منظم اسب، در رازوجرگلان

برگزاری کورس و جشنواره های منظم اسب، در رازوجرگلان