مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 07:152021-02-27اجتماعي

تلاش برای تبدیل محوطه شهر استخر به یک پایگاه پژوهشی


مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید با اشاره به آغاز کار پروژه مرمتی و حفاظتی در محوطه تاریخی شهر استخر، ابراز امیدواری کرد که این محوطه نیز در آینده به یک پایگاه پژوهشی و حفاظتی دائمی تبدیل شود.

- ایسنا/فارس مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید با اشاره به آغاز کار پروژه مرمتی و حفاظتی در محوطه تاریخی شهر استخر، ابراز امیدواری کرد که این محوطه نیز در آینده به یک پایگاه پژوهشی و حفاظتی دائمی تبدیل شود.

حمید فدایی شنبه 9 اسفند در جمع خبرنگاران، از تجهیز کارگاه و آغاز پروژه مرمتی حفاظتی شهر استخر خبر داد و گفت: شهر استخر از نخستین محوطه های تاریخی ثبتی کشور بوده و به لحاظ ارزش های منحصر به فردی که دارد به لحاظ مستندنگاری، ساماندهی و حفاظت، در اولویت های این پایگاه است.

فدایی با بیان اینکه محوطه شهر استخر حدود 60 هکتار مساحت دارد و سال 1310 در فهرست آثار ملی ثبت شده است، گفت: این محوطه به دلیل ارایه شواهدی از دوره هخامنشی و رویدادهای پس از آن به ویژه در دوره ساسانی تا دوران اسلامی از مهمترین شهرها و محوطه های تاریخی استان فارس و ایران است.

او گفت: موضوع مستندنگاری، ساماندهی و انجام حفاظت های اضطراری از برنامه هایی بوده که طی چند ساله گذشته در این محوطه بدان توجه شده است، که از جزییات آن می توان به مستندنگاری آثار شاخص محوطه، بهسازی مسیر قبلی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای تبدیل محوطه شهر استخر به یک پایگاه پژوهشی

تلاش برای تبدیل محوطه شهر استخر به یک پایگاه پژوهشی